Reizen met mijn ouders - Reisverslag uit Joinville, Brazilië van Jasper Smit - WaarBenJij.nu Reizen met mijn ouders - Reisverslag uit Joinville, Brazilië van Jasper Smit - WaarBenJij.nu

Reizen met mijn ouders

Door: Jasper Smit

Blijf op de hoogte en volg Jasper

10 April 2012 | Brazilië, Joinville

Hallo iedereen!

Het is al weer een aantal weken geleden dat ik terug ben gekomen van de Noordoostreis en daarna heb ik alleen nog maar meer gereisd.

Een aantal dagen nadat ik was teruggekomen was het Carnaval in Brazilië. Het grootste feest ter wereld. Ik ben samen met mijn gastfamilie naar hun strandhuis gegaan. Ik heb jammer genoeg niet het echte carnaval beleefd. We zijn in principe gewoon elke dag op het strand gaan liggen en zijn 's avonds uit eten gegaan. Dus ik heb geen carnaval parade gezien enzo. Wel zijn we een dag weeggegaan met de boot naar een baai met nog 70 andere boten. Hier zijn we een dag gebleven en de volgende dag zijn we teruggegaan naar Joinville.
Ik heb dus het echte carnaval niet beleefd.

Een aantal dagen na carnaval zijn mijn ouders uit Nederland in Curitiba angekomen. Daar hebben ze mijn gastouders voor de eerste keer ontmoet. Mijn gastouders zijn daarna weer naar Joinville gegaan en ik ben met mijn "echte" ouders naar Foz de Iguaçu gereisd. Zoals jullie misschien weten is Foz de Iguaçu een van de grootste watervallen ter wereld. We zaten in een hotel op 15 minuten lopen van de waterval; aan de Braziliaanse kant, want rond de waterval liggen 3 verschillende landen: Brazlië, Argentinië en Paraguay. Wanneer we in het hotel aankwamen zijn we gelijk door gegaan naar Parque das Aves (een vogelpark in de buurt van de waterval). Hier hebben we ontzettend veel verschillende vogelsoorten gezien. 's avonds zijn we uiteten gegaan in Foz de Iguaçu en de volgende dag zijn we met een busje naar de Argentijnse kant gegaan. We zijn naar deze kant gegaan omdat ons verteld was dat er meer "wandelmogelijkheden" waren en dat de Argentijnse kant mooier was. Het begin van de dag was erg mooi en zonnig, en konden goed het natuurgeweld wan de waterval zien. 's middags begon het te gieten en hebben we onze poncho's maar aangedaan. We hebben ook een reis met een bootje gemaakt onder de waterval. Waar je goed kon zien hoeveel water er wel niet naar beneden kwam storten, daarna zijn we met een treintje helemaal naar boven gereden. Boven aangekomen zijn we gaan wandelen richting de Braziliaanse kant van de waterval. Na ongeveer 15 minuten lopen kwamen we bij, wat leek op een rustig meertje, aan. In het midden van het meertje zat een ontzettend groot gat, waar al het water instortte. Dit wordt door de argentijnen "gargante del diablo" genoemd. oftewel: Keel van de duivel.

De volgende dag zijn we met het openbaar vervoer naar Foz de Iguaçu gegaan en naar de grens met Paraguay gereden. Dit was op zich niet zo heel indrukwekkend maar we kunnen nu wel zeggen dat we Paraguay hebben gezien. 's middags zijn we met het vliegtuig teruggegaan naar curitiba, hebben daar een auto gehuurd en zijn op weg gegaan naar Joinville. In Joinville zijn we uiteten gegaan met mijn gastfamilie en vrienden van mijn gastfamilie.

De volgende ochtend werden we opgehaald door mijn gastfamilie en zijn gaan varen met hun boot. Daar zijn we aan wal gegaan op een eiland en hebben daar heerlijk gegeten in een restaurant.
De volgende dag zijn we alleen op pad gegaan naar São Francisco do Sul. We hebben daar wat rondgelopen en vis gegeten in een restaurant.

In Joinville zijn we nog uiteten gegaan met Ronny, mijn counselor en daarna zijn we naar Florianopolis gereisd. In Florianopolis zijn we ongeveer elke dag naar het strand gegaan want het weer was geweldig, op het strand hebben papa en ik een surfboard gehuurd en hebben geprobeerd te surfen, alleen de golven waren te hoog dus het lukte niet echt. We hebben ook nog het centrum van de stad zelf bezocht en hebben elke dag heerlijk gegeten. Ook heeft mijn eerste gastfamilie ons meegenomen naar praia do sonho en naar guarda de embaú. Daar hebben we een een prachtig strand gezien. Het strand was verlaten en de zon ging daar prachtig onder.

Na Florianopolis zijn we naar Curitiba gegaan. Daar hebben we opa opgehaald van het vliegveld. De volgende dag zijn we eerst naar Paranaguá gegaan, een oud koloniaal visserstadje en daarna naar Ilha do Mel. Oftewel: Honingeiland. Ilha do Mel is een eiland aan de kust van de Braziliaanse staat Paraná. Dat eiland bestaat uit een natuurpark en verschillende stranden. Er mogen ook maar 5000 mensen tegelijk op dat eiland zijn.
's avonds hebben we gegeten in een churrascaria. Dit zijn restauranten waar je een bepaald bedrag betaald en daarna zoveel mag eten als je wilt.

's ochtends om 8 uur gingen we met de trein in Curitiba naar Morretes toe. Dit is een prachtige treinreis van 3 uur. In de trein hadden we een Braziliaanse vrouw een een Canadese man ontmoet die ons meenamen naar een leuk restaurant in Morretes. Daar hebben we het typische eten van de regio gegeten, maar de naam ben ik vergeten. 's avonds zijn we uitgegaan met de Canadees en de Braziliaanse naar een bar met live muziek. 's ochtends vroeg zijn mijn ouders met het vliegtuig naar Rio gegaan en ben ik met opa naar Joinville gegaan.

Opa en ik zijn in Joinville naar een rotary meeting gegaan. Daar heeft opa een verhaaltje gehouden en heb ik dat verhaaltje vertaald. De volgende dag zijn opa en ik ook naar Florianopolis gegaan. Ook opa en ik zijn een aantal dagen naar het strand gegaan en hebben bij het zwembad gelegen. Ook hebben we nog een beetje het centrum van Florianopolis bezocht en hebben we een stel uit de Verenigde Staten ontmoet. Daarmee zijn we een aantal dagen uiteten gegaan en hebben we een halve wandeltocht afgelegd omdat de wandeltocht toch te zwaar bleek voor opa en George (de man uit de Verenigde Staten). Na Florianopolis zijn we terug gegaan naar Joinville. Daar hebben we 's avonds wat gegeten met Ronny en de volgende dag is opa naar het vliegveld gegaan en ben ik naar mijn huis in Joinville teruggegaan. het was erg jammer dat opa, papa en mama weer terug naar huis zijn gegaan, want ik vond het leuk om ze weer een keer te zien en met ze te reizen.

De week erna ben ik weer terug naar school gegaan en met pasen ben ik naar Camboriu en naar Blumenau gegaan . In Camboriu heb ik samen met mijn gastfamilie op het strand gezeten en in Blumenau hebben we familie bezocht. Ik ben samen met mijn gastneef naar een soort studentenfeest gegaan. Het was erg leuk en hij heeft me beloofd om me naar meer feesten mee te nemen.


Dit is wat ik de afgelopen anderhalve maand gedaan heb en over twee weken begint mijn reis naar de Amazone, daar heb ik ontzettend veel zin in en ik weet gewoon dat die reis ontzettend gaaf wordt. 19 april is mijn verjaardag en dat wordt de eerste verjaardag in mijn leven die ik niet thuis vier, dus dat zal wel een beetje vreemd voor me zijn.

Groetjes van Jasper


  • 10 April 2012 - 18:29

    Martin En Marja:

    Mooi verhaal en wat fantastisch dat je dit gewoon een jaar kunt doen! Zorg dat je ervan geniet!

  • 13 April 2012 - 08:09

    Dick En Helene:

    Hey Jasper,

    Leuk om allemaal te lezen, wat je zoal meemaakt. We hoorden van je vader en moeder dat het een prachtige reis was, en we hebben al mooie foto's gezien
    Jammer dat je op je verjaardag niet hier bent, maar de reis naar de Amazone maakt natuurlijk alles goed en je verjaardag met je familie hier komt wel weer als je thuis bent!
    Veel plezier daar! Liefs van Dick en Helene

  • 19 April 2012 - 16:33

    Dick En Helene:

    HEEEEEEY JASPER!!!!

    Parabens pelo seu aniversário!!!

    Een mooie (mid) dag gewenst en veel plezier daar!!

    Een dikke kus van Dick en Helene

  • 20 April 2012 - 19:29

    Ben En Greetje:

    Hallo Jasper.

    Het is weer een mooi reisveslag.
    Geniet er maar van.
    Dit kunnen ze niet meer van je afnemen.
    Ik ben wel te laat maar van
    HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag.
    Nog een hele fijne tijd.
    Lieve groeten Ben - Greetje.

    geniet er maar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Joinville

Mijn eerste reis

Rotary youth exchange

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2012

Amazone

10 April 2012

Reizen met mijn ouders

17 Februari 2012

Dream Trip/ Viagem dos Sonhos/ Droom Reis

09 December 2011

Zomervakantie

01 November 2011

Zon in Joinville
Jasper

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 9805

Voorgaande reizen:

30 Juli 2011 - 30 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: