Zon in Joinville - Reisverslag uit Joinville, Brazilië van Jasper Smit - WaarBenJij.nu Zon in Joinville - Reisverslag uit Joinville, Brazilië van Jasper Smit - WaarBenJij.nu

Zon in Joinville

Door: Jasper Smit

Blijf op de hoogte en volg Jasper

01 November 2011 | Brazilië, Joinville

Boa noite,
Sorry dat ik zo weinig van me laat horen maar ik heb het de laatste tijd erg druk en het is hier nu zo'n 25 a 30 graden, ik ben dus veel buiten en zit niet zoveel achter de pc.

Vorige maand had ik een oriëntatie weekend met de andere exchange studenten in dit district. Er zijn hier nog ongeveer 20 andere exchange studenten, uit de hele wereld: India, Mexico, Duitsland, VS, en andere landen. Daar heb ik een weekend lang geluisterd naar wat je niet mag doen, geen drugs, geen alcohol, enzovoorts. Ook heb ik daar voor het eerst gehoord welke reizen ik in Brazilië kan maken. Er zijn drie verschillende reizen waaruit je kan kiezen:
De reis naar de Pantanal, Het noordoosten of de Amazone. Ik heb gekozen voor de reis die een maand lang naar het Noordoosten gaat. Met deze reis ga je eerst naar Rio de Janeiro, daarna naar Brasilia en daarna naar de steden die aan de noordoost kust liggen, Salvador enzo. Maar daarvan zal ik wel een apart reisverslag maken.

De week erna had ik gewoon weer school, nouja school... Ik doe niet zo veel op school, gewoon een beetje luisteren en slapen. Pas in het weekend doe ik meestal wat, dan ga ik uit met vrienden of andere exchange studenten. En op een of ander feest een maand geleden ben ik gevraagd om gitaar te gaan spelen in een band. Met mijn band heb ik aanstaande zondag een optreden voor ongeveer 900 mensen!!!!!!

Ook ben ik in het begin van oktober naar Blumenau geweest, naar het één na grootste bierfeest ter wereld. Daar heeft een gastfamilie me ontvangen en ben ik samen met mijn gastbroer en andere exchangestudenten naar het oktoberfeest gegaan. Daar hebben we bier gedronken en naar Duitse muziek geluisterd.... Er was ook Nederlandse muziek, ze horen hier namelijk het verschil niet tussen Duits en Nederlands en denken dat de gebroeders Ko Duits zijn. Hahaha

De week erna ben ik met Monica, Nonato en Juliana (nichtje van mijn gastmoeder) samen met mijn aanstaande gastfamilie en Liseth (exchange student uit Venezuela) naar praia da tainha geweest. Dit is echt het mooiste strand waar ik ooit ben geweest!! Met helderblauw water en vissen en een soort tropisch regenwoud. Ik moet maar eens foto’s gaan plaatsen.... Ik zal proberen de foto’s van dat strand op waarbenjijnu te zetten. Mijn aanstaande gastfamilie heeft hier dus gewoon een huis! En over een aantal weken, wanneer ik zomervakantie heb, ga ik een maand lang naar dat huis!

En vorige week ben ik opnieuw met Nonato en Monica naar Florianopolis geweest. Naar het huis van Juliana. Daar heb ik mijn weekend doorgebracht. Dit is het een na mooiste strand waar ik ooit ben geweest. De stranden zijn hier gewoon veel beter dan in Europa. Dit was wel zo’n beetje wat ik in grote lijnen heb gedaan de afgelopen weken. Ik heb nog meer meegemaakt maar dat kan ik me nu niet herinneren. Ik zal voortaan wel proberen wat vaker een reisverslag te maken.

Abraços

Jasper

  • 01 November 2011 - 00:19

    Yeni:

    Jeetje, super leuk joh wat je daar allemaal meemaakt!
    Jammer trouwens dat je er niet bent met sinterklaas..

    Geniet van je tijd daar! ( Ben ook wel errugg jaloers op het weer daar, lekker hoor 30 graden!)
    xx je nicht

  • 01 November 2011 - 10:32

    Jeroen:

    awsome! 900 man. vergeet die medicijnen ga gwn lkkr gitaar spelen man! :P vind t echt vet wat je doet en ben eigenlijk ook wel n beetje jaloers maarja. ik zit hier gewoon aan mijn studie in amsterdam en onderneem niks. eigen schuld zou ik zeggen. :P

    kijk er naar uit om weer wat van je te lezen/horen en natuurlijk om je weer eens re zien. :)

  • 01 November 2011 - 12:40

    Theo Hess:

    Hoi Jasper, je hebt hier natuurlijk wel een fantastisch jaar; opa is hartstikke jaloers dat hij dat alles vroeger heeft gemist. Dan gingen we een weekje naar Nunspeet en de rest van de vakantie wat voetballen achter de bosjes van Douwe Egberts in Utrecht. En.....nu je al zo vloeiend portugees spreekt ben je met je blonde haren natuurlijk erg geliefd bij de braziliaanse meiden. Maar ja, daar zeg je natuurlijk niets over, laat staan dat je het vermeldt in je reisverslag. Als je strandfoto's in je reisverslag opneemt is dat natuurlijk wel leuk, maar nog leuker zou ik het vinden als je wat foto's laat zien van je braziliaanse vriendinnen en vrienden.
    Even serieus; je weet dat opa op 5 maart naar Brazilie gaat en op 6 maart in Curitiba is. Heb het ticket al geregeld. Ik kom alleen. Zou jij eens willen vragen naar een hotel niet zo ver van het vliegveld? Het is voor een nacht en op de 6e ga ik dan met de bus naar Joinville om jou te zien en naar de Rotaryclub te gaan. Verder wil ik nog een keer naar Iguazu; het mooiste dat ik ooit heb gezien. Jij kunt natuurlijk ook naar Curitiba komen en dan gaan we samen naar Iguazu. Ik hoor wel van je. ga je nog vrijwilligerswerk doen? En waar ga je medicijnen studeren, in Brazilie of in Nederland? Wordt er van het concert voor die 900 mensen een CD gemaakt? Stuur je die op? Ik hoor wel van je. Groetjes, opa theo en oma hermien

  • 01 November 2011 - 13:10

    Marjolein Hess:

    Hoi jasper, dat is niet niks een optreden met je band voor 900 mensen. Zing je er ook nog bij? Wat is het voor een soort muziek. Je zit wel in een ander wereldje dan wij hier. We zijn druk geweest met verbouwen en werken. Nou Jas geniet er van , liefs marjolein

  • 01 November 2011 - 15:15

    Marja:

    Hey lieve neef, wat leuk om weer wat van je te horen! Zo te lezen heb je het helemaal niet naar je zin daar en mis je ons enorm (niet haha!!).
    Jammer dat we niet even samen een biertje kunnen drinken op één van die leuke strandjes. Ik heb ze even "gegoogled".... wat een paradijsjes!! Geniet maar lekker daar van alles wat er op je pad komt en van de mooie reis die je gaat maken. En... kun je misschien nog een paar concertkaartjes voor a.s. zondag regelen, ik zou er zo graag bij zijn!? Tot gauw, veel liefs van Marja

  • 01 November 2011 - 16:26

    Herman:

    Hallo zoon, wat een rot leven. En dat dan ook nog weken achter elkaar!! Op school een beetje slapen? Hoe leer je je portugees dan? Maak een film van je optreden en zet het even op youtube. Kunnen we meegenieten.
    (wie zitten er in jullie voorprogramma?)
    Nou ja, zoals je moeder zegt, wij zijn hier hard aan het werk. En jaloers natuurlijk. Maar in februari moet je ons alles maar laten zien. De tickets zijn geboekt.
    Macarena heeft het hier ook naar haar zin en ze schrijft ook niet zo veel berichten voor haar thuisclub. Er zijn gisteren vrienden van haar vader uit Buenos Aires op bezoek geweest die spullen voor haar hebben meegebracht. Daar was ze erg blij mee en ze kon eindelijk ook weer eens spaans spreken. xx papa

  • 01 November 2011 - 18:57

    Angelique:

    Super! Leuk! Genieten! Gr. Ook Van de rest van de reithtjes .

  • 02 November 2011 - 13:00

    Fifty:

    Jaja allemaal leuk en aardig die stranden, maar wie is nou je chickie?^^ Maar dat komt natuurlijk in je volgende reisverslag wel ter sprake, hè?;)

  • 09 November 2011 - 21:36

    Greetje:

    Hallo Jasper leuk weer om je reisverslag te lezen en heerlijk warm weer.Jij maak nog eens wat mee en voor 900 mensen optreden .Geniet er maar van.lieve groetjes Ben Greetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Joinville

Mijn eerste reis

Rotary youth exchange

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2012

Amazone

10 April 2012

Reizen met mijn ouders

17 Februari 2012

Dream Trip/ Viagem dos Sonhos/ Droom Reis

09 December 2011

Zomervakantie

01 November 2011

Zon in Joinville
Jasper

Actief sinds 19 Juni 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 9808

Voorgaande reizen:

30 Juli 2011 - 30 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: